måndag 15 december 2008

Instängd

När jag pluggade, innan jag började på det stora internationella företaget jag nu jobbar på, så hade jag en tanke om att jobba lokalt. Alltså här i samhället där jag bor. En vacker bild av hur jag cyklade med kidsen till dagis och skola på mornarna, vidare till jobbet... Att det skulle betyda mindre stress och mer tid för familjen osv. Tack och lov att jag insåg att det aldrig skulle fungera!!!

Efter endast ett par veckor av föräldraledigheten börjar jag allvarligt fundera på hur jag skall klara av att vara hemma utan att bli tokig. Under morgonens promenad, delvis i natur och delvis genom samhället funderade jag på vad jag har att göra idag:

- fylla i 2 blanketter och posta dem
- ringa till BVC och boka tid för kontroll
- fylla i en utvärdering av en kollega som jag har lovat
- de vanliga vardagssysslorna såsom, duscha, plocka ur diskmaskinen, tvätta en maskin, planera middag, hämta barnen och så förstås amma, byta blöjor etc. etc.

Min första tanke var "Oj vad mkt, hur skall jag hinna allt det?". Men hallå!!??! Hur kan det bli så? Innan kunde jag hinna med allt ovan (utom amning osv.) plus 4 möten, lite analyser och rapporter, handla på vägen hem m.m.

Kanske borde jag sluta blogga och börja fylla i lite blanketter och utvärderingen.

Duscha kan jag ju alltid göra imorgon istället... jag gjorde ju faktiskt det igår.

xoxo

Inga kommentarer: