tisdag 20 januari 2009

Kaotisk morgon

Denna morgon blev inte riktigt som jag tänkt. Gick upp tidigt för att hinna gå på Mamma-baby gympa... Sonen var troligen inte riktigt lika motiverad som jag eftersom han vägrade äta!!??? Han blev helt vansinnig när jag försökte amma. Skrek upp sig rejält och jag kände förstås paniken komma. Igår fick han tillägg på terapak eftersom pulvervarianten tog slut. Men efter mkt lirkande med både flaska och bröst så åt han någorlunda från båda. Sedan däckade han totalt och har nu sovit i en timma. Missad gympa. Hade dessutom dubbelbokat med BVC tid. Lämnade meddelande hos BVC sköterskan igår och hoppades på ny tid imorgon men det visar sig att hon skall vara ledig i en vecka. Så misslyckades med både gympa och BVC besök.
Hur kan jag vara så oorganiserad? Jag är ju normalt ganska strukturerad och organiserad. Eeehh, fast ja just det... det är ju på jobbet jag är det. Hemma funkar det uppenbarligen inte riktigt lika bra. Vad göra?? På jobbet sitter jag ju framför datorn med Outlook öppet konstant. Älskade Outlook som talar om för mig när jag skall ha möte, vad jag skall göra och vem som behöver kontaktas... Min gamla hederliga Filofax är också frånkopplad eftersom jag har glömt att köpa veckokalender för 2009.

På den positiva sidan kom vi (läs jag) ihåg att skicka med gummmistövlar till dagis och gympapåse till skolan. Klar förbättring från förra veckan! Kommer definitivt att få höra att det har slarvats med gympakläder till E ikväll på utvecklingssamtalet. Nåväl, det kompenseras säkerligen med beröm över läskunskapsutvecklingen och matteintresset.

Dags att duscha och fräscha till sig lite.

xoxo

1 kommentar:

moder solo sa...

äsch...vad ska du organisera allt för....skit i det....skyll på amningshormoner....bryan får sköta jumpapåsar och sånt....du får stå för amning och bakelser