måndag 30 juni 2014

Sommar, sol, semester och sparris

Hmm, sommar är det ju så till vida att det är sista juni. Solen har vi sett vid ett fåtal tillfällen idag mellan de grå regnfyllda molnen. Semester har min man men inte jag än på två veckor. Sparris å andra sidan har jag ätit i massor idag! Inbakade i en paj med parmesanost jag fick i gåva direkt importerad från Genoa!

I helgen var det ponnymorserollen till stor del som gällde med tävling och massor av stalltid. Har inte riktigt landat att vi nu har tre ponnysar varav två är nya. Lite nervöst men mest roligt och spännande! Vilka fina härliga djur de är och vilken lycka det är att vara med dem tillsammans med barnen. Överväldigande!

Tävlingen var regnfylld med avbrott mitt i framhoppningen till första klassen. Underlaget var inte Lillens favorit och avbrottet ställde till det i huvudet på dottern, men efter support från tävlingsledaren gick de in på banan och presterade! Ett stopp på första hindret efter tvekan från båda så satte de resten och återfick självförtroendet. Tänk vad snabbt det vacklar och hur mycket vilja, support och mod det krävs från båda. En teamsport där samarbete och förtroende är kritiskt.

(gammal bild från en av de första tävlingarna tillsammans...)


Inga kommentarer: