onsdag 13 augusti 2014

Bortkopplad och avkopplad

Nästan tre veckor i sunny California!  En vecka med jobbfokus, resten semester. Det var otroligt svårt att hitta jobbfokus mitt i semestern, men fick gjort det nödvändiga.
Sol, värme, familjen, vänner och total avkoppling. Helt galet behövligt och liksom varje längre ledighet är det svårt att tänka att man ska tillbaka till vardagen.  Tankar om förändring,  bättre balans i livspusslet och allt det där som jag gissar att alla andra också drabbas av slår emot mig. Jag tänker uppriktigt att nu skall jag verkligen göra slag i saken. Leva i nuet och njuta av livet. Inte bara ånga på i full fart och intala mig själv att jag inte har tid för reflektion eller att jag inte behöver det...

Just nu i denna stund ska jag lägga ifrån mig telefonen och samla kraft inför flygresan hem med trötta,  halvförkylda kids. Leva i nuet och njuta av möjligheten att få tillbringa 17 timmar utan uppkoppling.
Peace,  love & namaste

Inga kommentarer: