måndag 9 juli 2007

Prioriteringar m.m.

Måndag kväll efter en helg med superdunderförkylning. Jobbade hela fredagen med feber, huvudvärk, rinnande näsa och svullna ögon. Med Alvedon, nässpray, halstabletter och flera liter te överlevde jag dagen. Idiotiskt att jobba kan man tycka och det var det verkligen. Men eftersom jag i ett par veckor har trakasserat inköpschefer och deras undersåtar att komma till mina fredagsmöten och uppdatera min fina rapport så kändes det helt uteslutet att ställa in. Dessutom hade jag möte med min chef och hennes chef, som är The BIG Boss kl. 15:30 och det kunde ju inte en karriärskvinna som jag missa. MEN så fick jag sedan sona för min prioritering dagen efter och låg helt utslagen, oförmögen att röra mig hela lördagen. Trodde att jag hade minst 40 graders feber, men det visade sig endast vara 38.1.
Min man visade sig från sin bästa sida och höll sig hemifrån med barnen i princip hela helgen! (ett litet minus i kanten för att han efteråt förväntade sig en stor fet guldstjärna för att han är sååå himla duktig... men "vi" jobbar på den inställningen)
I övrigt inte så mkt att rapportera från casa de la perfectoland. Såg ett par minuter av Mona Sahlins tal och hennes känga till Göran P för att han inte var där och supportade. Jag känner att jag borde försöka hålla mig lite mer á jour med vad som händer i politiken. Men jag orkar inte. Det hamnar så långt ner på prio-listan, strax under den önskade nivån av engagemang i "lokala frågor", daglig läsning av di.se, kolla på nyheter inklusive ekonominyheter, läsa fack press, aktiva miljöval i det dagliga livet, koll på el-, telefon, bredbandsavtal och liknande, välgörenhetsarbete och annat som man borde syssla med.
Vädret på tv.... varmt och skönt, högtryck.... VA???? Jaha, vid Medelhavet... mer lågtryck, regnskurar och molnigt här uppe i norr. Är det inte mitten av juli snart? Lägg till på prio-listan --> Titta på Al Gore's Inconvenient truth, skaffa bättre koll på vad som händer med klimatet.

Dags att sova för att orka sitta på jobbet med torrhosta och snorig näsa imorgon medans man och barn har sommarlov. Jag längtar efter min semester! Jag längtar efter sol och värme! Jag längtar efter min slanka. vältränade, starka kropp som jag vet finns någonstans därinne under alla lager av osundhet. (Jag tänker inte Kate Moss utan bara kurvor som sitter där de skall och inte som förlängda "love handles" bak på ryggen)

Godnattkram

p.s. om någon läser, förutom min kära cyberspaceväninna Moder Solo, vore det kul med lite kommentarer, inlägg, tips, hälsningar och annat = )

2 kommentarer:

Anonym sa...

jo du ska allt få en kommentar....sitter i Gesebol i skogen och har semester. gick på semester i fredags och som ett brev på posten fick jag ont i halsen, sedan snuva och snor i bihålorna....nu sitter det bara i halsen så jag fick läsa sagan för mina barn i kväll om den lilla julälvan med en hes och sexy voice...... har noa och flisan glömt sina koftor hos er förresten?? kram från anncha

moder solo sa...

fler kommentarer, hoppas du mår bättre nu hej svejs