tisdag 3 juli 2007

F.A. rapport


Dagens fat ass rapport.... Halvtid
Frukost: 1 grov macka med kalkon, päron, banan, kaffe m. mjölk
Lunch: Grillad lax, kokta grönsaker (morot, broccoli, blomkål), sallad, 1 falu knäcke m. Lätta
EFTERRÄTT --> Cornetto glasstrut, Manpower bjöd alla, jag kunde inte stå emot. Varför kan man undra?
- Tyckte att jag behövde belönas efter dagens presentation inför fullsatt hörsal, ca 120 pers.
- Åt ju så himla nyttig lunch, så då måste jag ju kompensera
- Har sjuklig ätstörning som gör att jag inte kan tacka nej
- Är man "bara" Manpower konsult så måste man ju dra nytta av allt som går för att "kompensera" att man inte har fast Ericsson anställning. (har dessutom en solstol att hämta hos Manpower... WOW!)
- Alla andra tog ju glass och de kanske skulle tro att jag bantar om jag sa nej, vilket ju skulle vara som att trumma ut att man är tjock. (för inte har de väl sett mina fettvalkar som jag desperat försöker gömma)

SVAR: alla alternativ är korrekta.

LÖSNING: Kanske hypnos kan hjälpa? Delta i Robinsson eller liknande där maten är mkt begränsad? Alternativt "Du är vad du äter" så att käcka fröken Skipper kan duka upp ett berg av äckelmat och säga "Detta är vad du äter på en vecka. Känner du inte för att kräkas nu?" Tag fram alla fet-foton och sätt upp över hela huset? Rota fram Reply jeansen i stlk 29-34 (alltså där längd måttet är större än bredden) dra upp dem tills det tar stopp, dvs strax över knäna och ta en noggrann titt i helfigursspegeln?

Tips mottages tacksamt!!!

Back to work. Adios från pretto-fetto i notsoperfectoland.

1 kommentar:

moder solo sa...

Men snälla du....vet du inte att det är ute med "håt kotyr" (vet inte hur det stavas så jag skriver som det låter)
Ingen vill vara Kate Moss -smal längre.
Nu ska det vara Marilyn Monroe- kurvor igen.
Tänk på mig som fortfarande ser ut som en tolvåring....