måndag 11 juni 2007

Ballerina

Tänker tvinga mig själv att erkänna en sak. Jag öppnade det förrädiska Ballerinapaketet! Nedans förnedring alltså. Har hållit mig en massa dagar och nästan glömt det. Men efter dagens nyttolunch och middag gick det bara inte. Jag smög sakta ut i köket och öppnade skafferiet, tog ner paketet och pillade upp den lilla flerpen som snurrar sig runt toppen vid kex nr.3. Det innebär att man får kex 1 & 2 direkt i handen och kan trycka in dem i munnen innan något av barnen tar en på bar gärning, vilket i sin tur innebär att man måste dela med sig fastän man sagt att det är måndag idag och att det minsann inte blir efterrätt i någon annan form än frukt. Fy för den skammen som belägrar sinnet efter denna synd. Kex 3, 4 & 5 var nästan direkt äckliga pga samma skam. Nu skall jag göra 20 sit ups och rannsaka mig själv och för 83:e gången denna månaden tänka djupa tankar om min odiagnostiserade ätstörning... Why, oh why kan inte jag en gång för alla skaffa mig sunda vanor utan Ballerina kex?

God natt från en lönnfetis i not-so-perfectoland.

2 kommentarer:

moder solo sa...

hej.

moder-solo.blogspot.com

kul det här med bloggar

puss och kram viktoria

Mother-Pilot sa...

fyy...vad pretto...det e du och Calle B...Jag är ledsen men det här med bloggar är inget för mig. Jag får ångest av att läsa vad andra har gjort eller tänkt under sin dag och känner att det privata samtalet har tjänat ut sin rätt, var kommer härnäst...cyberpall's utan fysisk kontakt. Vi är alla upptagna människor men lite riktig tid måste finnas kvar. Kram