måndag 11 juni 2007

Grönt är skönt.....eller???


Min lillebror skall gifta sig på lördag. Underbart, ljuvligt & kul! Våra flickor och deras lille son skall vara näbbar och har supergulliga klänningar respektive kavaj med shorts. Det kommer förhoppningsvis att vara soligt och vackert och alla kommer att vara glada och trevliga! Yes, so far so good. Jag har en superfin klänning som min man överraskade mig med när han var på bröllop i Texas. Den är verkligen ljuvligt vacker i blekgrönt sidentyg och man kan knyta den på många olika sätt. www.calypso-celle.com (dessutom omnämnd i O magazine av självaste Oprah. Viss tantvarning kanske men okej det får gå.) I lördags hittade jag ett urläckert halsband att ha till. Det har massor av olika gröna stenar i sig och ett antal smala siden och sametsband som man knyter det med. Yes tänkte jag. Nu behövs bara ett enkelt grönt linne av någt slag och ett par schyssta gröna pjux. Enkel match! Not! Gick i Gbg hela dagen i varenda skoaffär och letade i alla prisklasser men icke då. Att det är så jobbigt att hitta ngt när man vet exakt vad man vill ha. Va?? Varför har ingen ett par coola partyskor med liten klack?? (min man är ju endast 1.5 cm längre än jag så det funkar inte med för höga klackar och helt platt gör ju inte mina ben så snygga) SUCK! Ja, ja det blev läcker grön ögonskugga från Make up store istället och jag får väl ta mina slimegröna sandaletter.

Galmour i förorten är inte att förakta = ) Dags för bad av genomsmutsiga, urtrötta ungar innan Jack Bauer och jag skall tillbringa kvällen tillsammans.

Inga kommentarer: