tisdag 19 juni 2007

Sångstjärna

Båda mina barn fyller år snart. "Vad önskar ni er i födelsedagspresent?" frågar jag helt oskyldigt. Eller nej kanske med en liten, liten baktanke... "Säg PLAYSTATION MED SING STAR" tänker jag desperat och försöker genom telepati överföra budskapet till ungarna. Det lyckas dock ej och den äldsta dottern säger ridgrejer för leksaker har hon ju redan så mycket. Den yngsta pratar om glasstårta och att storasyster skall få presenter. Eller så ställer man frågan "vad önskar du dig lilla gumman?" och får standardsvaret "bajs" följt av massor av fniss. Detta svar är flitigt användt just nu till det mesta. "Vad vill du ha att äta?" "bajs" hihihihi. "Vad har du gjort på dagis idag?" "bajs" hihihihi. "Vad fick ni till lunch?" "bajs" tihihihi. Det börjar bli aningen tröttsamt...
Men tillbaks till titeln - Jag vill också vara en Sing star!!! Jag får väl helt enkelt önska mig ett eget Playstation till min 35-års dag nästa månad!!

Skyhöga duktighetspoäng för joggingrunda klockan 06:00 imorse!! Ta det minus en himlans massa köttbullar till middag samt en skål med glass framför tv'n så blir det nog inte ens plus minus noll utan snarare minus på hälsokontot. Men nu vet jag ju att det faktiskt inte är omöjligt.

Sist men inte minst - JT är i Sverige! Suck att den där jobbiga bruden han hänger med har hakat på och hånglar med honom på Café Opera. Annars hade jag nog haft stora chanser. Jag är ju faktiskt född samma år som Cameron Diaz. Helt logiskt, n'est pas?

1 kommentar:

moder solo sa...

hn...det där med bajs är inte åldersrelaterat har jag i dagarna fått lära mig. Det är tydligen roligt i alla åldrar enligt min regissör och även enligt Claes Malmberg....

bajs bajs